بخشی از قوانین پیشگیری از آلودگی هوا معطل مانده است
محمد رضا محسنی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از قوانین پیشگیری از آلودگی هوا معطل مانده است.دستگاه ها مراحل اجرایی شدن قانون را تسریع کنندشش بهمن, ۱۳۹۴ متاسفانه آلودگی هوا در اکثر کلانشهرهای کشور به عنوان یک معضل زیست محیطی باعث دغدغه و نگرانی مردم شده است. در خصوص این معضل یک سری عوامل طبیعی وجود دارد اما در مناطق شهری حدود ۸۰ درصد از آلودگی ها مربوط به خودروها است که متاسفانه خیلی از آنها فرسوده یا تک سرنشین هستند.
عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل آلودگی هوا را باید از طریق سیاست های صحیح حمل و نقل حل نمود به طور مثال می توان با افزایش ظرفیت های ناوگان حمل و نقل عمومی به طور کامل از تردد خودروهای شخصی به ویژه خودروهای تک سرنشین در طول روز برای رفتن به محل کار جلوگیری کرد.
یکی از مشکلات دیگر در این حوزه نوع سوخت مصرف خودروها است که متاسفانه در حال حاضر بنزین یورو ۴ فقط در شهرهای تهران و اراک به طور کامل توزیع می شود و به طور مثال پخش این نوع از سوخت در شهر مشهد با وقفه های مختلفی در سال ۹۴ همراه بوده است.
متأسفانه در تمام خودروها بنزین پاک و دارای استاندارد استفاده نمیشود و این موضوع سلامت مردم را تهدید میکند.
ابتدا باید با یک برنامه مدون استاندارد بنزین را در کل کشور افزایش دهیم به طوریکه بنزین یورو ۴ را در کل کشور توزیع نماییم و سپس به سمت استاندارهای یورو ۵ و یورو ۶ برویم.وی کمک هرچه بیشتر به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری را بسیار مهم دانست و بیان کرد: استفاده از قطار شهری در کنار کاهش آلودگی هوا به صرفه جویی می انجامد.بخشی از قوانین مصوب در حوزه آلودگی هوا معطل مانده است و متاسفانه در اجرا مشکل داریم لذا باید دستگاه های اجرایی مراحل اجرایی شدن قوانین را تسریع کنند و اگر خلاء های قانونی را متصور هستند در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند تا وضعیت کنونی بهبود یابد
عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل آلودگی هوا را باید از طریق سیاست های صحیح حمل و نقل حل نمود به طور مثال می توان با افزایش ظرفیت های ناوگان حمل و نقل عمومی به طور کامل از تردد خودروهای شخصی به ویژه خودروهای تک سرنشین در طول روز برای رفتن به محل کار جلوگیری کرد.
یکی از مشکلات دیگر در این حوزه نوع سوخت مصرف خودروها است که متاسفانه در حال حاضر بنزین یورو ۴ فقط در شهرهای تهران و اراک به طور کامل توزیع می شود و به طور مثال پخش این نوع از سوخت در شهر مشهد با وقفه های مختلفی در سال ۹۴ همراه بوده است.
متأسفانه در تمام خودروها بنزین پاک و دارای استاندارد استفاده نمیشود و این موضوع سلامت مردم را تهدید میکند.
ابتدا باید با یک برنامه مدون استاندارد بنزین را در کل کشور افزایش دهیم به طوریکه بنزین یورو ۴ را در کل کشور توزیع نماییم و سپس به سمت استاندارهای یورو ۵ و یورو ۶ برویم.وی کمک هرچه بیشتر به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری را بسیار مهم دانست و بیان کرد: استفاده از قطار شهری در کنار کاهش آلودگی هوا به صرفه جویی می انجامد.بخشی از قوانین مصوب در حوزه آلودگی هوا معطل مانده است و متاسفانه در اجرا مشکل داریم لذا باید دستگاه های اجرایی مراحل اجرایی شدن قوانین را تسریع کنند و اگر خلاء های قانونی را متصور هستند در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند تا وضعیت کنونی بهبود یابد
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر