۱۳۹۴ مهر ۹, پنجشنبه

دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر به دلیل نبود اعتبار امکان‌پذیر نیست. قسمت سوم



دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر به دلیل نبود اعتبار امکان‌پذیر نیست
تا کنون چندین بار از سوی رئیس اداره راه و شهرسازی به صراحت اعلام شده، با اعتبارات استانی جاده کاشمر به شادمهر دوبانده نمی‌شود و نیازمند اعتبارات ملی است.علی‌رغم اینکه برابر اعلام ترددشمارها این جاده پر تردد اعلام شده است، اما تا کنون در اولویت سازمان مدیریت و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قرار نگرفته و هدفشان با به اتمام رساندن سه هزار پروژه نیمه‌تمامی است که از دولت قبل به ارث رسیده است.در همین خصوص،
رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمرچه مي گويد
با بیان اینکه اعتبارات استانی ناچیز و قطره‌چکانی است و پاسخگوی هزینه‌های دوبانده کردن جاده کاشمر به شادمهر نیست، دوبانده شدن این مسیر تنها در صورت تصویب کمیسیون ماده ۲۱۵ و اختصاص ردیف بودجه ملی امکان‌پذیر است. دوبانده شدن محور شادمهر به انابد از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به کاشمر است، با تقسیم شدن این مسیر به سه قطعه از سال 1385 عملیات اجرایی در بخشی از این مسیر آغاز شده بود و با توجه به حجم بالای ترافیک بین دو شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد، این مسیر تحت عنوان ساماندهی تقاطع‌ها با اختصاص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 این پروژه مهم و عظیم فقط با اعتبارات ملی امکان‌پذیر است، بیان کرد: اگرچه بحث مطالعات این پروژه به لحاظ توجیه فنی و اقتصادی برای دریافت مجوز کمیسیون ماده 215 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا کنون چند مرتبه ارسال شده است، اما هنوز تأییدیه مصوبه و اختصاص ردیف بودجه ملی ابلاغ نشده است.
مردادماه امسال آخرین مرحله‌ای بود که طرح مطالعاتی این پروژه پس از رفع نواقص، مجدد تکمیل و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد تا پس از بررسی، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارجاع شود، محور سه‌راهی شادمهر به کاشمر از راه‌های شریانی اصلی است که 30 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی کاشمر و 25 کیلومتر باقی مانده در حوزه استحفاظی مه‌ولات قرار دارد.این حکایت جاده‌ای بود که جان آدم‌ها را می‌بلعد. وقوع 170 فقره تصادف دلخراش رانندگی در فاصله 30 کیلومتری جاده مرگ طی مدت 9 سال گذشته که منجر به کشته شدن 72 تن از هموطنانمان و مجروح شدن 114 نفر شد، تدابیر مسئولان را می‌طلبد تا هرچه سریع‌تر نسبت به دوبانده شدن این جاده اقدام نمایند، در غیر این صورت آش همان آش و کاسه همان کاسه است و باز هم تصادفات و حوادث ناگوار در این جاده جولان می‌دهند و نمی‌توانیم ترمز این حوادث را بکشیم.
بر کسی پوشیده نیست که جاده 55 کیلومتری کاشمر به سه‌راهی شادمهر که به علت سوانح دلخراش رانندگی به «گذرگاه خونین» شهرت گرفته، اما متاسفانه با گذشت 9 سال ، هنوز مصوبه سفر ریاست جمهوری دولت نهم روی کاغذ مانده و از اجرا و دوبانده کردن این جاده خطرناک خبری نیست.
گوهر جان هر روز در این جاده رنگ می‌بازد و افرادی در تصادفات مرگبار این جاده جان خود را از دست می‌دهند که نگاه‌های زیادی امید به بازگشتشان دارند.
****
#ايران #سه _راهی #شادمهر #کاشمر #خلیل _آباد #بردسکن #انابد #درونه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر